Fare la speza

Det är kul att handla här. Speciellt i mindre exklusiva affärer som min IN's-butik där varukorgar anses vara en onödig lyx och där man, om man inte är en tillräckligt god kund och storhandlar så att det krävs en kundvagn, får bära sina varor i famnen. Det resulterar i att man balanserar mjölkförpackningar och yoghurtburkar i ett berg mellan armarna och stabiliserar det hela med hakan på toppen.

På tal om berg så gillar man att bygga olika formationer av Mont Blanc även på kassabandet. Men den stackars lilla kassörskan ler trots det bara givmilt medan hon försöker scanna varor utan att fälla korthuset. Jag känner verkligen värmen som strålar ut från glorian ovanför min hjässa när jag snällt och svenskt lägger varorna en och en. Med sträckkoden mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0