Allting har sina fördelar

Jag är ganska lång för att vara 175 cm jämfört med alla andra här. Det visade sig ha sina fördela härom kvällen på en reaggekonsert då jag insåg att jag står i det närmsta längst bak men ser ändå hur bra som helst. Bandet var riktigt bra, Easy Star heter dom och de gör covers på bl a Pink Floyd och Beatles.

Nåt som dock kanske inte är en fördel är att ha en Fiat panda eftersom den inte inger så värst mycket respekt bland andra bilförare. När vi kom ut från den två och en halv timmes långa konserten, kl två på natten, hade vår förares ovan nämnda bil blivit inklämd mellan två stora City Jeepar med ungefär ett hårstrås bredd tillgodo fram- och baktill. Minen på vår förare var oslagbar när han insåg vad han var tvungen att ta sig ur. Ett par italienska axlar har aldrig fallit så långt förut.


Kommentarer
Postat av: Tord

Kul att du funnit dig så väl tillrätta i La bella Italia. Ditt temprament verkar passa perfekt in.



A propos sunkvin har jag lärt mig att det finns ett samband mellan kvalitet och pris (oavsett vilken varan är) även i Italien, men att att hög kvalitet oftast är rejält mycket högre än i vårt hemland.



Tänk på att ansvaret i trafiken alltid vilar på den som kommer bakifrån! Det ger en skön känsla av frihet att kunna koncentrera sig på vad som händer bortom vindrutan.

2009-03-03 @ 08:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0