Sport kan vara bra för kropp och själ



Jag började med en ny sport när jag kom hit: åka-spårvagn-utan-att-stämpla-biljett-och-inte-bli-tagen-av-kontrollant. Det är en ansträngande sport som kräver full koncentration, ett stenhårt psyke och möjlighet till explosiv urladdning, dvs att kvick som katten springa fram och stämpla biljetten ifall en GTT-beklädd konduktör plötsligt kliver ombord.

Dock har jag insett att jag inte riktigt är rustad för denna sport. Ett ständigt flackande med blicken för att upptäcka motståndaren och stresshormoner som skjuter till höjden så fort någon med mörkblå jacka kliver ombord har fått mitt blodtryck att skjuta i höjden och åderförkalkningen att närma sig stalaktitstruktur. Jag som inte ens har samvete att planka in på betaltoaletter...

Nej, nu har jag köpt ett studentkort och börjar återfå mina normala blodvärden. Måste hitta någon ny sport för att hålla konditionen på topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0